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2017-08-03 「最近の、北極ラーメン、少しづつ、甘くなっていませんか?」 [長年日記]

(昨日の続きです)

(Continuation from yesterday)

昨日、2ヶ月かけて改良を続けてきたプロトタイププログラムの一番最初の稼動を確認したお祝いに、一人で北極ラーメンを食べに行きました。

To celebrate completing the first version of the prototype program which has been improving in two months, I went to eat Hokkyoku-ramen alone.

これは、北極ラーメンフリークの皆さんに質問なのですが、

This is a question for Hokkyoku-Ramen freak,

「最近の、北極ラーメン、少しづつ、甘くなっていませんか?」

"Recent Hokkyoku-ramens become sweet little by little doesn't it ?"

以前は、3口ごとに、その辛さで咽せて(むせて)、ラーメン一杯を食べきる間に、7杯くらい水を「おかわり」していたものです。

Previously, drinking the soup every just three times, made me cough, and seven refills of water were needed by the finishing the bowl.

昨日、咽せた回数はゼロ回、昨夜も水のおかわりは一回だけでした。

Yesterday, there was zero time to cough, and just one time to refill to water.

なにより、昨日「北極ラーメン」を食べ終ったあと、『旨い』とは思いましたが、一回も『辛い』と思わなかったことに、慄然としています。

Above all, I am really filled with horror that I could feel "delicious", however, not "hot" at all.

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今、私は、

Now I feel thought attack that

『北極ラーメンが、大衆化路線に舵を切った』

"Hokkyoku-ramen is going to be downmarket"

という、国家レベルの陰謀が進行しているのではないか、と、疑心暗鬼の状態になっています。

with a back door at the at a national level.

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思えば、近年の「蒙古タンメン中本」の、メディアへの露出度は、非常に高くなっていると言えます。

Considering the "Mouko Tanmen, Nakamoto", the shop becomes very much in the news more and more.

私は『"辛い"は"世界平和"』という、極めてロジカルな政治信条を有している人間です。

I have a political gospel of ""hotter tasting" is the way to "global peace"", with a reasonable logic.

故に、このような「蒙古タンメン中本」の世間への認知度の向上を、大変望ましいものととして眺めてきました。

Therefore I have observed the improved visibility of "Mouko Tanmen Nakamoto" with my joy.

しかし、新興の「極辛」カルトが、「蒙古タンメン中本」を政治利用しようとしているのであれば、

However, if new "hot" cult want to use "Mouko Tanmen Nakamoto" for political purposes, I cannot turn a blind eye to the cult, as one of

「"極辛"ファンダメンタリスト(原理主義者)」

"Hot fundamentalist"

の江端としては、看過できないのです。

(続く)

(To be continued)